Cuồng Digital: Liệu các Marketer có đang giết chết Marketing?

Người khởi tạo K
Kim2
Ngày gửi Bình luận: 4 Lượt xem: 3K

Kim2

Level 8
Trong thời đại 4.0, các marketer thường rất hào hứng khi nhắc đến kỉ nguyên kĩ thuật số (digital) và số lượng người sử dụng Internet. Tuy nhiên, theo tôi họ đang dần đi lệch hướng và có dấu hiệu “cuồng” digital.

Tôi đã được nghe rất nhiều người lặp đi lặp lại rằng hiện tại là thời đại của smartphone, tablet, máy tính và các thiết bị điện tử khác chứ không chỉ là TV. Thậm chí những nhà lãnh đạo tại các agency danh tiếng cho biết các nhân viên của họ không còn xem TV nữa.

Vậy nhận định trên sai ở đâu? Thực tế trong 10 năm qua, thời gian người Việt xem TV ngày càng tăng (theo Kantar Media). Vì vậy, khi nói về việc xem TV, chúng ta nên nhìn vào lượng rating – tỉ lệ người xem của một chương trình để thấy sự khác biệt giữa những điều mọi người nói và hành vi thực tế của người tiêu dùng.

Một ví dụ điển hình khác về sự khác nhau giữa lời nói và hành động là khi bạn hỏi mọi người thường xem gì trên Internet. Họ hầu như không nói đến việc xem các nội dung “người lớn”, nhưng thực tế thì những trang web có nội dung “người lớn” vẫn nằm trong top những trang web được truy cập nhiều nhất.

Theo một số khảo sát của Panel Base, TV có ảnh hưởng lớn đến các cuộc bầu cử ở Anh năm 2015. Bên cạnh đó, hầu hết các cuộc khảo sát đều cho thấy TV là kênh có tác động chủ yếu lên quyết định mua hàng ở Mỹ. Heineken cũng cho biết với một chiến dịch digital có thể mang về doanh thu cao gấp 2 lần chi phí bỏ ra, trong khi đó con số này cho quảng cáo truyền hình là cao gấp 6 lần.

Vậy vì sao các marketer vẫn đề cao quá mức khả năng của digital? Tôi nghĩ rằng những nhận định của họ chỉ là sự phỏng đoán, họ quên mất vai trò của mình là người làm marketing và chỉ mải mê chạy theo xu hướng.

Heineken cho biết với một chiến dịch digital có thể mang về doanh thu cao gấp 2 lần chi phí bỏ ra, trong khi đó con số này cho quảng cáo truyền hình là cao gấp 6 lần.
Hãy cùng rút ra bài học kinh nghiệm từ những ngành công nghiệp được cho là chưa thực sự hiểu cách sử dụng digital trong marketing:
  • Các hãng thu âm: họ hiện đang có ảnh hưởng rất lớn, tuy nhiên họ không còn là những tập đoàn tỉ USD như trước đây.
  • Các hiệu sách: ngày càng nhiều hiệu sách biến mất trên thế giới.
  • Rạp chiếu phim: ở nhiều quốc gia trên thế giới, rạp chiếu phim vẫn có vai trò quan trọng nhưng doanh số bán vé vẫn giảm.
Trước khi quyết định chuyển ngân sách của bạn từ TV sang các kênh kĩ thuật số, tôi hi vọng bạn có thể lưu ý một vài điều sau:
  • Việc rút ngân sách quảng cáo khỏi kênh TV có thể sẽ gây ảnh hưởng lớn đến thương hiệu của bạn.
  • Việc rút đầu tư khỏi TV có thể ảnh hưởng đến các nhà đài, khiến họ không đủ kinh phí sản xuất những nội dung chất lượng dẫn đến việc bị mất khán giả.
Trong khoảng thời gian dài, người tiêu dùng đã dần quen với phần quảng cáo dài 14 phút sẽ xuất hiện mỗi tiếng một lần khi xem TV (theo số liệu của LA Times về thời gian quảng cáo trung bình trong 1 giờ), liệu người tiêu dùng có chấp nhận điều này trên các nền tảng kĩ thuật số?

cuong-digital-lieu-cac-marketer-co-dang-giet-chet-marketing-jpg.6681


Nói về việc xem TV, chúng ta nên nhìn vào lượng rating – tỉ lệ người xem của một chương trình để thấy sự khác biệt giữa những điều mọi người nói và hành vi thực tế của người tiêu dùng. Ảnh minh họa: Adweek.

Bên cạnh đó, cũng có một vài con số cần được cân nhắc trước khi chuyển hẳn sang sử dụng các kênh online.
  • 60% máy tính và tablet thường được sử dụng bởi nhiều người khác nhau, điều này có nghĩa là trong nhiều trường hợp các thương hiệu sẽ khó tiếp cận được chính xác khách hàng mục tiêu của mình.
  • 25% lượt view của các đoạn video là ảo (theo The Guardian).
  • 15% lượt click các banner cũng là ảo (theo Voluum).
Các website cũng có thể dễ dàng mua lượt view với giá rẻ hơn so với ngân sách họ báo lại cho thương hiệu.

Không chỉ vậy quảng cáo trên các kênh digital còn gặp trở ngại khi số người sử dụng ad blocker (phần mềm chặn quảng cáo) vào năm 2015 là 200 triệu. Tiếp theo đó, báo cáo trong năm 2017 cho thấy có hơn 615 triệu ad blocker được cài vào máy tính (điều này càng chứng minh rằng các marketer đang đi sai hướng, có thể hiện tại 615 triệu người đó không xem TV nữa, cộng thêm việc họ sử dụng ứng dụng chặn quảng cáo sẽ chặn mọi con đường giao tiếp giữa thương hiệu và người tiêu dùng trên cả hai kênh online và offline) (theo Pagefair).

Với sự xuất hiện của ad blocker, các công ty đã mất 21.8 tỉ USD doanh thu quảng cáo vào năm 2015, trong đó Google thiệt hại khoảng 6.9 tỉ USD. Với mức độ sử dụng ad blocker tăng nhanh như hiện nay thì con số còn có thể lớn hơn nữa (theo DigitalDay).

Từ những điều trên có thể tạm nhận định rằng đầu tư vào digital là tốt nhưng chúng ta cần hiểu rõ bản chất của hình thức này và vận dụng một cách đúng đắn.

cuong-digital-lieu-cac-marketer-co-dang-giet-chet-marketing-2-jpg.6682


Với sự xuất hiện của ad blocker, các công ty đã mất 21.8 tỉ USD doanh thu quảng cáo vào năm 2015.

Vấn đề quan trọng mà các marketer, người làm nghiên cứu thị trường , người lập kế hoạch truyền thông hoặc bất kì ai có tham gia vào các dự án marketing cần suy nghĩ nghiêm túc đó là các yếu tố ảnh hưởng đến hiệu quả của chiến dịch. Một vài câu hỏi bạn nên tự hỏi bản thân trước mỗi chiến dịch để có thể nhìn nhận rõ hơn về ảnh hưởng của việc lựa chọn giữa TV và digital.
  • Liệu tôi có nên chuyển một phần ngân sách của quảng cáo trên TV sang các kênh truyền thông khác hay tôi nên tăng ngân sách và đầu tư cho cả hai bên?
  • Tôi nên sử dụng mạng xã hội như thế nào?
  • Mọi người thường chú ý đến những nội dung nào trên YouTube, Facebook, Instagram, Twitter, Google, blog? Những nội dung này có khác với các nội dung được chiếu trên TV không?
  • Việc lượng người theo dõi tăng thêm 10.000 người có ảnh hưởng thế nào đến doanh số?
  • Khi họ tính phí tôi trên số lượt impression và lượt view thì liệu họ có đảm bảo chắc chắn đối tượng mục tiêu của tôi sẽ xem được nội dung quảng cáo?
  • Cách tính view của YouTube / Facebook = với một đoạn phim quảng cáo là như thế nào (sau bao nhiêu giây tính 1 view)?
  • Khi tôi thực hiện một chiến dịch retargeting (chiến dịch chỉ tập trung vào những người đã truy cập vào website của bạn) cho các ngành hàng như bia và thuốc lá, làm cách nào để ngăn nội dung này tiếp cận đến người dùng dưới vị thành niên?
Ngoài những câu hỏi ở trên, chúng ta cần phải chú ý phân tích toàn bộ các yếu tố liên quan trước khi bắt tay vào thực hiện một chiến dịch và không nên chạy theo xu hướng một cách mù quáng.

Tôi hi vọng các marketer, với sự tỉnh táo và suy xét kĩ lưỡng sẽ trở thành những người tạo nên những chiến dịch marketing hay chứ không phải là người phá hủy chúng.

(Nguồn Brands Vietnam - Thu Nga)
 

Robertsteat

Thành viên mới
Tips For Winning At football Betting

Betting on Football has always been a huge pastime for many people around the globe. What make this sport so appealing to bettors is that it's just like watching a game - you have a chance of winning, which makes it much more exciting than picking teams in other sports. But if you're trying to make some extra stakes, then you might want to consider following these tips for success! Betting on football games is a favorite pastime and there are many starting points for people to take after they decide to place their ***. This article provides some tips for those who are looking for ways to improve their odds of winning bets and stay ahead of the curve.

What is football Betting?

When you're deciding on which team to *** on, the most important things are the strength of the team and the point spread. The team with a better chance of winning will usually win and have one or two touchdowns in their favor. If you want to increase your chances at winning, you should go with a higher point spread. football Betting is a form of gambling that requires placing bets on the outcome of various football matches. Betting on football can be made through in-game markets such as point spreads or moneyline bets, or by wagering on teams through any number of online sportsbooks.

Why *** on Football?

Football is a sport that many people have an interest in. There is plenty of money to be made for those who are good at the sport and the odds are great for those who know what they're doing. football Betting can be a lucrative form of sports wagering, but it doesn't come without its risks. To avoid losing your hard earned cash, we'll list out some tips to help make your football bets as profitable as possible. There are many reasons why one should *** on football. The first and most obvious reason is that you're trying to win money. But it's also fun, so don't forget about the other benefits. One of the best things about betting on football is that it's a sport where there are multiple results each game, which means that you can choose to *** on different outcomes or on a specific result by selecting your preferred player.

How to Win at Football

Football has had a long-standing history of being one of the most difficult betting sports. Whether you’re a gambler or just looking for something new to do, the following tips will help you win more at this game. Football is an exciting game to watch and a profitable one to *** on. If you’ve ever wanted to win at football Betting, follow these tips for winning at football Betting.

Before you *** on football

Tips For Winning At football Betting
Before you *** on football, make sure you're following the team that is your favorite and understanding what they're capable of doing. It's also important to keep in mind how many matches there are in a season and how much time it takes for the players to recover from injury. When you are looking to make a *** on a football game, there are some things you should be aware of before you start placing bets. The biggest tip to winning at betting is understanding your odds. It is important to know what their probability is of winning or losing the game in order for you to make smart bets.

The European Cup

Tipping can help you win big at football Betting. This is because the best tipsters know the European Cup, which is a tournament where the top 16 teams from Europe try to compete and win an overall prize of €1 billion. The best tipsters have a record of selecting winners in recent editions of this tournament. To do this, they must be able to predict how the game will play out. For example, if there's no clear favorite throughout the game, these tipsters will rely on statistics and analysis to provide insight into what's likely to happen next. The European Cup is a continent-wide football competition that runs from mid-July to mid-August. What makes this tournament so interesting is that the most viewed games typically happen on Wednesdays, Thursdays, Saturdays, and Sundays when the best teams compete against each other. The great thing about the games is that they are rarely televised because of their timing.

Working with Odds and Predictions

football Betting is a game of odds and predictions. The more information you have about your team, the better chances you have of winning football Betting. This can be achieved through researching teams, their opponents, and various other factors that could impact the game's outcome. By using this data to make better decisions on what bets to make and what bets to avoid, football Betting can become much more enjoyable for those who are willing to put in the time and effort. When you're a football Betting enthusiast, you'll quickly realize that the game can change on a dime. Sometimes teams will put up big numbers and look unbeatable, while other times they will struggle early and barely win the game. To avoid being caught off guard by these sudden changes in momentum, try using probabilities to increase your chances of winning.

Games and Matchups

Football is the sport of choice for many bettors. It can be fun to watch, and with betting lines that ever-changing, it can also be profitable for those who know how to calculate odds. To help you win more bets, read on for our tips on football Betting. There are countless football Betting tips and tools that you can use on the internet to help make your bookings a profitable experience. We recommend checking into websites like Pro Football Power Ratings, FiveThirtyEight, or ESPN for expert analysis of upcoming games.

How many games will be played in a day?

When it comes to football Betting, the key is finding a method that works for you. You can *** on any number of games in a day but if you want to win consistently, then focus on the most likely games that will be played. The world of football Betting can be daunting for beginner gamblers. football Betting odds change from minute to minute, so those who want to maximize profits will need to know the number of games that are expected in a day. There are more than 17,000 matches played per day on average worldwide, and that means there's plenty of opportunities for new fans in learn how to make money off the game.

How can I win more money betting on football?

The key to winning more money betting on football than you're losing is betting at the right time. This can be accomplished by using websites and apps like NFL Pick Watch or Sports Betting Tracker, which give you an idea of how your team is performing in relation to other teams in the league. With their help, it's easier to decide when it would be a smart *** to make. There are a few ways to increase your odds of winning the football match you are betting on. The first is betting on underdogs. Underdogs have won in 18% of all games since 2009. The second way to increase your odds of winning is by betting on teams that have low scores when they come out of the locker room.

Conclusion

Before placing a last-minute football Betting ***, think carefully about the odds offered. If you are in doubt, either place your *** with a plumper margin or wait until the match has been played and then back your winner. I hope this article helped you to win at football Betting. In the end, it's all about predicting the future and having the patience to wait for your predictions to come true.
 

Chủ đề mới

Bài mới nhất

Thống kê

Chủ đề:
10,734
Bài viết:
12,391
Thành viên
94,067
Thành viên mới
Thiết Kế Vschool

Thành viên trực tuyến

Không có thành viên trực tuyến.
Top